סוכרת ביטוח לאומי

זכויות סוכרת ביטוח לאומי ומס הכנסה

חלק מהרשויות במדינה מכירות בזכויות של חולי סוכרת בגילאים שונים. את הדוגמא הטובה ביותר לכך ניתן לראות ביחס בין סוכרת ביטוח לאומי ומס הכנסה. יחד עם זאת, הבעיה היא שהרבה אנשים כלל לא מודעים לזכויות שלהם. התוצאה היא היעדר מימוש ההטבות והפסד של מאות אלפי שקלים בשנה. הטיפול במחלת הסוכרת עשוי להיות ארוך ויקר. רק באמצעות מימוש זכויות חולי סוכרת ביטוח לאומי ומס הכנסה ניתן להתמודד עם מצב מן הסוג הזה.

המוסד מכיר במחלת סוכרת ביטוח לאומי אף מציין אותה בתקנות לקביעת אחוזי נכות. אחוזי הנכות בגין מחלת סוכרת יכולים להגיע עד 100% והם רלוונטיים גם עבור ילדים מתחת לגיל 18. אחוזי הנכות נקבעים על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי בהתאם לרמת האיזון של ערכי הסוכר, הטיפול המומלץ על ידי אנשי מקצוע והסיבוכים מולם מתמודד החולה.

קצבת נכות לחולי סוכרת ביטוח לאומי

תקנות המוסד לביטוח לאומי מאפשרות קבלת קצבת נכות לחולי סוכרת רק לאחר הגשת בקשה מסודרת. את הבקשה יש להגיש למוסד לביטוח לאומי בצירוף מסמכים המעידים על חומרת המחלה ועל מצבה. אפשר להתייעץ עם רופאים טרם הגשת הטפסים, לערב עורכי דין וגם להתייעץ עם אנשי מקצוע בעלי הכשרה והסמכה. התנהלות מול המוסד לביטוח לאומי עשויה לארוך מספר חודשים אך היא שווה את ההשקעה.

רופאי המוסד לביטוח לאומי נוהגים לעיתים באופן בלתי מוצדק ולכן כדאי להישאר עם אצבע על הדופק. יש לבחון את המשמעות של זכויות חולי סוכרת ביטוח לאומי מול עורכי דין ולבדוק את הנכות המתאימה לאופי המחלה. אלו זכויות בסיסיות המשמשות גם למימוש הטבות מול הרשויות ובעיקר במס הכנסה.