מפוחי עשן – היכן מתקינים

כל מי ששמע על מפוחי עשן יכול לשאול את עצמו אם יש לו צורך במפוחים כאלה או לא וכן אלו מפוחים מתוך אלו שיכול להיות שיוצעו לו מתאימים לו. את המפוחים אפשר לראות בבניינים, מבני ציבור ואפילו בתוך חניות כשהמטרה היא להגן על האנשים הנמצאים במקום.

חניות תת קרקעיות

לעתים שמים בחניות תת קרקעיות מפוחים כמו מפוחי עשן או מפוחים אחרים. בהתאם לאופי החניה, המורכבות שלה והחומרים שהיא עלולה לאגור בתוכה ייקבע איזה מפוח טוב ביותר למקום. החניות יכולות להיות מסוכנות ביותר, אך מפוחים מתאימים יכולים לחסוך את הסכנה הנשקפת לאנשים שעוברים בהן.

מבני תעשייה

מבני תעשייה חייבים להחזיק באמצעים בטיחותיים שיגנו על העובדים. העובדים יכולים להיחשף לחומרים מסוכנים, לשבבים והם יכולים לעמוד בפני סכנת דליקה ובמיוחד אם ישנו שימוש בחומרים שיכולים להידלק. לכן, במבני תעשייה שמים פעמים רבות מפוחי עשן שיכולים להגן על העובדים ועל האנשים במקום מפני דליקה. אפשר להגיד כי ברוב מבני התעשייה יש מפוחים בשל תקנות של מכבי האש, אך לא רק, גם במבנים בהם ישנם עובדים ולא נראית סכנת התלקחות מידית שמים את המפוחים וזאת כדי למנוע סכנה בעתיד.

בתים פרטיים ודירות

ישנם מפוחי עשן אשר מותקנים בבתים פרטיים, דירות ומבני דירות. המפוחים אשר מותקנים בתוך הבתים יותקנו אם יש צורך בכך ובמבני דירות הם יותקנו לרוב רק אם מדובר במבני שחקים. מבנים גבוהים יכולים להיות מסוכנים מבחינת דליקה של אש בשל כליאת האוויר במקום ולכן יש לבחון אם מפוחים יכולים להיות שימושיים בהם או לא. כל מי שגר בבניין רב קומות יכול לברר פרטים על כך וזאת כדי להיות בטוח שהוא נמצא במקום שאינו מסוכן לו.