מה הוא פירוש חלומות

פירוש חלומות והזיכרון האנושי

האמת היא שללא האפשרות לזכור את החלומות, לא באמת ניתן לפרש אותם. על מנת שפרשנות טובה על חלום מסוים תהיה באמת נכונה ואותנטית, על החולם לזכור עד כמה שניתן את כל הפרטים. לכן, כדי לעשות זאת, יש כמה דרכים שכל אחד ואחת יכולים ללמוד וליישם לאורך זמן כדי שעם היקיצה החלום ייזכר, לטוב ולרע. כאן המקום לומר שאמנם לא תמיד רוצים לזכור את החלומות, אך לא כל חלום רע מעיד על פירוש רע גם כן.

 

כמה טיפים לקראת השינה הבאה

ראשית, ההמלצה היא לא לשתות משקאות עם קופאין לפחות שלוש שעות לפני השינה. הקופאין מעכב את תהליכי הזיכרון של החלומות. כן כדאי לשתות תה קמומיל, חליטת שומר ודומיהם. כאמור, פירוש חלומות אפקטיבי מחייב את האדם לנטרל כל מה שיכול לפגוע בזיכרון החלום עצמו. בנוסף, רבות דובר על איכות שינה ועל הקשר למספר שעות השינה. מומלץ מאוד לישון לפחות שש שעות בכל לילה וכמובן ככל שהשינה תהיה ארוכה יותר, כך זמן האיכות בחלום יהיה משמעותי יותר.

 

פירוש חלומות מתחיל בתהליך כתיבה

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לעשות לפני שהולכים לישון זה להניח לצד המיטה פנקס וכלי כתיבה. ברגע שמתעוררים ומנסים להיזכר בחלום תוך כדי חיפוש מהיר של דף ועט בבית, מאבדים חלק נכבד מהזיכרון של החלום וחבל. טיפ נוסף מציע לא להתהפך במיטה עם היקיצה, אלא לשמור על מצב סטטי וכמה שניתן להישאר במחשבות על החלום. לא להתעורר עם מחשבות על דברים אחרים, בעיות קיימות וכיוצא בזה. מיקוד המחשבות לחלום עם ההתעוררות משפיעה על פירוש חלומות לאורך זמן.

 

לתת לנודניק לעשות את העבודה

הצעה שיכולה לעזור למי שרוצים לזכור את החלום כמה שיותר "חי", היא באמצעות השעון המעורר או הנודניק שיש בפלאפון. דבר ידוע הוא שמחזורי השינה הם בני 90 דקות וככל שעובר זמן השינה בלילה, מחזורי החלימה הופכים להיות איכותיים יותר וארוכים יותר. אפשר בהחלט לתת לשעון המעורר לעזור ביקיצה לטובת הזיכרון הטרי ביותר של החלום.