קידום אורגני – הבסיס לכל אתר אינטרנט
עבור מי שלא מכיר, קידום אורגני הוא הלחם וחמאה של שיווק באינטרנט. מהו בעצם קידום אתרים אורגני? קידום אורגני הינו מכלול הפעולות הנדרשות כדי להסביר למנועי חיפוש כמו גוגל במה האתר שלנו עוסק, לאילו תחומים הוא רלוונטי. למה זה כל כך חשוב? כי בכל חיפוש שלנו באינטרנט, מנועי החיפוש תמיד ישתדלו להציג לנו את האתרים הרלוונטיים ביותר למושג שהיקשנו! מעבר לכך, קידום אורגני הוא הבסיס להרבה פעולות שיווקיות נוספות.
קידום אורגני – 80% מהגולשים אצלכם באתר
קידום אתרים אורגני נועד לקדם אתכם בתוצאות ה"אמיתיות" של גוגל ולא במודעות הפרסומת למעלה ומצד שמאל. סטטיסטיקות רשמיות של גוגל מראות שרק 20% מהגולשים מקישים על הפרסומות שמופיעות עם רקע צהוב למעלה ובצד. מה זה אומר? זה אומר שאם הגעתם אל המקום ה-1 בגוגל בתוצאות האמיתיות (אורגניות) – 80% מהלקוחות שחיפשו את המוצר שלכם ייכנסו לאתר שלכם וירכשו מוצרים. ברגע שמבינים את הנתונים הללו, מבינים שקידום אורגני הוא בגדר חובה לכל עסק פעיל.
השלב הראשון – אופטימיזציה
השלב הראשון בתהליך קידום אורגני הוא אופטימיזציה – שהיא מכלול הפעולות שניתן לבצע בתוך האתר, על מנת לעזור למנועי החיפוש להבין במה הוא עוסק. יש לעבוד לפי רשימת מילות מפתח מנומקת (15-20 מושגים לפחות), ולתת ביטוי הולם לכל אחד מהמושגים המקודמים ברחבי האתר. את המושגים הכי תחרותיים שלנו, נקדם בד"כ באמצעות דף הבית של האתר. יחד עם זאת, מומלץ לעשות שימוש גם בדפים הפנימיים של האתר, במיוחד עבור ביטויי זנב ארוך. אופטימיזציה מורכבת מעשרות רבות של פעולות קטנות בתוכן האתר, בכותרות, בתיאורים ובקוד האתר עצמו. מומלץ לפנות בנושא אל חברת קידום אתרים מקצועית, זו השקעה שמחזירה את עצמה.
השלב השני – קישורים מבחוץ
תהליך קידום אורגני אינו תהליך שלם ללא השלב השני: החלפת קישורים או בניית קישורים. אחרי שגרמנו לגוגל להבין שהאתר שלנו רלוונטי ל-20 מושגים, המשימה כעת היא להראות לגוגל שעוד אתרים מהתחום שלנו, חושבים שאנחנו רלוונטיים ל-20 המושגים הללו. אם יש לנו אתר בתחום של רכבים, עלינו לעמול כעת קשה על מנת לקבל קישורים מאתרים מתחום הרכב, התנועה, המוסכים והדרכים. באינטרנט קישור הוא כמו המלצה, ולכן גוגל ידרג גבוה את האתרים שמקבלים הכי הרבה המלצות ברשת… גם לצורך שלב זה, מומלץ לשכור את שירותיה של חברת קידום מקצועי.